טיפול בחרדה הוא לא חייב להיות מורכב וארוך

הפרעות חרדה, מתפתחות תוך שילוב של גורמי סיכון כגון: ביוכימיה, גנטיקה, מאפיינים באישיות ואירועים מטלטלים בחייהם של מי שסובלים מחרדות.למרות שגורמים גנטיים עדיין אינם ברורים גבי התקפי חרדה, אך עדיין על פי מחקרים שנעשו, עדיין ניתן לראות כי ישנה זיקה משפחתית כאשר החרדה למעשה עוברת מדור לדור. לדוגמא, ילד שאובחן כסובל מהתקפי חרדה, עשוי לפתח פי כמה התקפים בהשוואה לילד שהוריו אינם סובלים מהתקפי חרדה. ישנם גישות שונות לגבי טיפול בחרדה, כאשר הגישה הידועה והיעילה ביותר הינה באמצעות טיפול בשיטת CBT.

הסימפטומים של מי שסובל מהתקפי חרדה, הינם: דאגה, חוסר מנוחה וסטרס. ישנם מקרים רבים, אשר בהם מטופלים הסובלים מחרדה, הם בעלי תסמיני דיכאון, אף על פי שמדובר בבעיות שונות.. יש לציין כי טיפול בחרדה וכן בעוד תסמינים כגון חרדה חברתית, הפרעה פוסט טראומתית הפרעה אובססיבית קומפולסיבית {OCD}, ניתן לטפל בהם בשיטת CBT, כאשר המטפל מעניק כלים יעילים כגון טכניקות נשימה בזמן ההתקף וכן וויסות עצמי של הסימפטומים. המטפל יסייע למטופל בגמילה מסימני ביטחון לא יעילים וכלים נוספים, כגון משימות שעל המטופל לבצע מחוץ למפגשים בקליניקה, כאשר יסגל לעצמו את דפוסי ההתנהגות שעליו לשנות, יסגל אותם וישריש אותם כחלק מאורח חייו.

נשים נוטות להיות חרדתיות יותר מאשר גברים

יש להדגיש, כי כל אחד מאיתנו עשוי לחוות התקף חרדה במהלך חייו, בין 1%-2% מהאוכלוסייה,  מסיבות שעדיין אינן מובנות למטפלים רבים, נשים נוטות יותר לחוות התקפי חרדה מאשר גברים. אירועים שונים בחיים עשויות לתרום להופעתם של התקפי חרדה במיוחד אובדן של אדם קרוב או פרידה. יש לציין, כי ההתקפים הראשונים של חרדה, מנותקים מכל קשר הגיוני וכן, קשה לאתר את הופעתם. הבעיה היא שההתקף הראשון של חרדה, עשוי ליצור רגישות גבוהה למצבים ותגובות רגשיות, חשיבתית וגופנית אשר יגבירו את הסיכויים להופעתם של התקפים נוספים וליצירת דפוס של הימנעויות. 

רבים ממליצים על טיפול חרדה בשיטת CBT, היות ובשיטה זו, ניתן יהיה לפרש סימפטומים שונים של התקפים, אם גופניים או חשיבתיים ולהתמודד מולם בפאן הקוגניטיבי חשיבתי. המטופל, ילמד לשנות את הפרשנות שהוא מייחס לסימפטומים גופניים, החל מפרשנות קיצונית והרסנית לפרשנות הגיונית וסבירה יותר. כאשר מדובר על הפאן ההתנהגותי,. המטופל ילמד טכניקות של הרגעה עצמית ויתמודד לרוב באופן הדרגתי כאשר הוא ילמד מאילו מצבים עליו להימנע.

עבודה והשקעה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בהתקפי חרדה

נדרשת הרבה עבודה והשקעה כאשר מדובר על טיפול בחרדה, הן מצד המטפל  והן מצד המטופל. יש לראות את החרדה לא כחולשה ולפתח דרך נכונה לבנייה נכונה של עצמי חדש ובטוח, כאשר הדגש הוא על פיתוח מסוגלות עצמית. יש למצוא מטפל  וותיק ובעל ניסיון עשיר, כאשר תהיה כימיה בין המטפל למטופל. אחד מהמטפלים המומלצים בנושא חרדה, דיכאון, פוסט טראומה ו-OCD, הינו אורי פוקס, אשר החל את הקריירה שלו בלימודי תואר ראשון  ושני בעבודה סוציאלית ולאחר מכן, לאחר שהוא עצמו חווה טיפול ב-CBT, אשר שינה את חייו לטובה, החל ללמוד פסיכותרפיה בבית החולים תל השומר.

אורי כבר עובד שנים רבות בתחום וטיפל בהצלחה רבה במטופלים רבים. היום הוא בעל שתי קליניקות פרטיות, כאשר האחת נמצאת בפולג נתניה והשנייה בהרצלייה והוא רואה עצמו כשליח. במרפאותיו של אורי, המטופלים זוכים לקש רב ומקבלים כלים יעילים שהם מיישמים אותם ומצליחים לחזור למעגל חיים בריא וחיובי יותר

כל הזכויות שמורות לUltraWELLNESS פתרונות בריאות

גלילה לראש העמוד