חווים התקפי חרדה? כך תתמודדו איתם בזמן אמת

מכירים את ההרגשה הזאת שאין לכם אוויר? שהלחץ עולה, הדופק מואץ ואתם מתחילים להזיע ללא סיבה ברורה? יכול להיות שאתם חווים התקף חרדה, וכדאי שתדעו מה לעשות כדי להתמודד איתה.

על אף שהתקף חרדה עלול להיות עניין תורשתי, מחקרים רבים מצביעים על כך שגם לגורמים סביבתיים יש השפעה של 50 אחוז להופעתו של התקף חרדה. כלומר, אנשים שחווים חיים מלאי לחץ האופייניים לתרבות המערבית נמצאים בסיכון מוגבר להתקפי חרדה.

התסמינים להתקפי חרדה:

בין התסמינים המוכרים להתקפי חרדה: פחד חזק, דופק מואץ, קוצר נשימה, הזעה, צמרמורות, תחושת מחנק, כאבים בחזה, בחילות, סחרחורות, גלי חום או קור, ועוד. אם התסמינים האלה מוכרים לכם, יכול להיות שאתם חווים התקפי חרדה וכדאי שתכירו את הדרכים להרגיע את התקפי החרדה.

בזמן ההתקף

התקף החרדה נחשב חוויה לא נעימה ומטלטלת, ולעיתים האדם שמקבל את ההתקף עלול להרגיש מובך כאשר מקבל את ההתקף בפומבי.מה כדאי לנסות לעשות במצב של התקף?

  • לנשום עמוק: בזמן ההתקף כדאי לנסות להסדיר את הנשימות ולנשום עמוק ,כדי לנסות לשדר לגוף שהכל בסדר.
  • הכרה במצב: נסו להבין את הסיטואציה, ולקבל את המצב שאתם נמצאים בהתקף שהוא זמני שיעבור בקרוב.
  • הבנה עצמית: נסו להבין מה המניע לחרדה, ומה הסיבה לך.

טיפול בטווח הארוך

למרות שאפשר לנסות להתמודד על התקף החרדה, מאוד כדאי לפנות לעזרה מקצועית כדי להתעמק בהתקפי החרדה ולטפל בהם בטווח הארוך, בנוסף מומלץ לשלב תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית.
האפשרויות לטיפול בחרדה:

  • טיפול תרופתי להתקפי חרדה – שימוש בתרופות נוגדי חרדה יכול לסייע תוך זמן קצר מאוד ואף בזמן ההתקף, אך למרות זאת, תרופות נוגדי חרדה עלולים ליצור תופעות של תלות והתמכרות.
  • טיפול פסיכולוגי להתקפי חרדה- בטיפול פסיכולוגי המטופל לומד לפרש את הסימפטומים השונים להתקפי החרדה מבחינה גופנית וחשיבתית ולומד ולהתמודד איתם. מדובר בטיפול יעיל אך לעיתים יוצר מצב של חוסר נעימות עבור המטופל שנאלץ להתמודד עם מגוון מצבים מאוד מפחידים עבורו.
  • דיקור סיני לטיפול בחרדות- עבור הרפואה הסינית חרדה היא חוסר איזון אנרגטי בגוף שמפריע לזרימת האנרגיה. מצב שעלול לנבוע מסטרס, מחסור בתזונה או שינויים סביבתיים. דיקור סיני לטיפול בחרדות משחרר אנדורפינים למערכת הדם, חומרים כימיים המצויים בגופנו באופן טבעי ומסייעים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח.
  • ספורט לטיפול בחרדה- פעילות גופנית באופן סדיר יכול להפחית את הורמון הלחץ, ופעילות גופנית שמגבירה את הדופק יכולה לחשוף את הגוף לתחושות הגופניות שאני חווים הקשורים לחרדה, ולייצר קורלציה חיובית עבור הגוף. בנוסף עצם ביצוע הפעילות עצמה מסיט מהסחות דעת מדאיגות. 

לסיכום,

אם אתם חווים התקפי חרדה כדאי שתכירו בכך, תנשמו עמוק ותנסו להירגע, ובטווח הארוך תמצאו את הטיפול המתאים ביותר עבורכם.

כל הזכויות שמורות לUltraWELLNESS פתרונות בריאות

גלילה לראש העמוד