טיפים לתזונה נכונה ואימונים ספורטיביים בגיל השלישי

הגיל השלישי טומן בחובו אתגרים גופניים רבים. על מנת לשמור על הגוף במצב תקין, חשוב מאוד שכל אדם שמשתייך לקבוצת גיל זו יקפיד הרבה יותר על תזונה נכונה ויבצע פעילות ספורטיבית בצורה שמתאימה עבורו. להלן מספר טיפים הקשורים לשני המישורים החשובים הללו.

תזונה נכונה בגיל השלישי 

צריכת תזונה שאינה מלאה או מאוזנת הינה בעלת השפעות שליליות ביותר על גופם של בני הגיל השלישי, שגם כך מתחילים לפתח מחלות רקע שונות שמגיעות עם הגיל. לצורך מזעור הנזקים ושמירה על איכות החיים, חשוב לשמור על תזונה נכונה ולהקפיד על הדברים הבאים:

  • התייעצות עם איש מקצוע – זה יכול להיות תזונאי או נטורופת, עם עדיפות לאדם שיודע לבנות תפריט אישי על בסיס רפואה משולבת (רפואה מערבית + רפואה משלימה). 
  • אכילה של תפריט מגוון – לא רק סך הקלוריות של התפריט משנה, אלא בעיקר ההרכב שלו. בני הגיל השלישי צריכים לאכול יותר מזונות עם סידן וויטמין D ופחות ברזל מצעירים. יש  לגוון ולצרוך דגים, קטניות וירקות ולהימנע מקלוריות "ריקות" כגון ממתקים. איש מקצוע איכותי מודע לכך וידע לבנות את התפריט בצורה נכונה.
  • להישאר תמיד עם האצבע על הדופק – חשוב מאוד להתאים את התזונה גם בהתאם למדדי הדם, מחלות הרקע של האדם ויכולות הספיגה שלו. גם את סך הקלוריות יש להתאים לא רק לפי גיל ומשקל אלא לפי מדדים נוספים כגון אחוזי שומן, מבנה גוף, מסת שריר, בדיקות דם ושתן. איש מקצוע ידע לבצע את המעקב הזה ולעדכן את התפריט בהתאם.

אימונים ספורטיביים בגיל השלישי 

חדרי כושר המוניים בעייתיים מאוד עבור בני הגיל השלישי שכן קשה לפקח עליהם בשל הצפיפות הרבה. בנוסף, לא תמיד נוח לקשיש להתאמן בסביבה הומת אנשים מפאת מוגבלויות שונות כגון בריחת שתן במאמץ. אומנם ישנם פתרונות יעילים דוגמת לבישה של תחתונים למבוגרים, אך עדיין, החשש לאי נעימות תמיד קיים. גם אימונים עצמיים בשטחים פתוחים לא תמיד מביאים תוצאות, מפאת חוסר ידע באשר לסוג הפעילות שרצוי לבצע ואורכה. 

הדרך הנכונה והיעילה ביותר לביצוע אימונים ספורטיביים בגיל השלישי היא באמצעות אימונים אישיים. מכונים מסויימים מציעים עבור בני הגיל השלישי אימונים במסגרת אישית יותר, 1X1 עם מדריך צמוד או בקבוצות קטנות (עד 20 מתאמנים בו זמנית בלבד) וזאת לאחר לקיחת כל המדדים הנדרשים בכדי להתאים תוכנית אימונים אפקטיבית. באופן זה הקשיש אינו צריך להיצמד לתוכנית אימונית כללית אלא עובר מעקב תדיר עם תוכנית שמותאמת עבורו באופן אישי ועל פי מדדים אנתרופומטריים (מדדי הגוף). 

ישנם אנשי מקצוע אשר מתמחים הן במדעי הספורט והן בכל הקשור לתחום התזונתי וזוהי למעשה הבחירה המועדפת לכל מי שנמצא בתקופת הגיל השלישי. באופן זה זוכים גם בתוכנית אימונים מפוקחת ומסודרת וגם בתפריט בריא ומאוזן שמתאים באופן מדוייק לרצונות ודרישות הגוף של האדם המתאמן, מה שמקל מאוד על התהליך ומשפר את סיכויי ההתמדה. 

כל הזכויות שמורות לUltraWELLNESS פתרונות בריאות

גלילה לראש העמוד