כושר והריון -כל מה שרצית לדעת

מתכננת הריון או שאת כבר בהריון? חשוב שתשמרי על כושר או במידה ולא היית בכושר לפני כן- תתחילי עכשיו, כן! אנחנו יודעים שאת חושבת שאם לא עשית לפני אולי לא כדאי להתחיל בזמן ההריון אך ההפך הוא הנכון. כושר בזמן הריון עוזר לשמור על ערכים תקינים, מסייע להתפתחות העובר ואף יעזור לך בעת הלידה להגיע ללידה תקינה וטובה יותר.

בין אם את בזוגיות או הורות משותפת חשוב מאוד שתשמרי על שגרת אימונים ולכן שתפי את הפרטנר שלך או את מי שמלווה אותך בתקופה הנפלאה אך המאתגרת שנקראת היריון בתוכניות האימון שלך. מאיפה מתחילים<? במידה וכבר היית בכושר והייתה לך שגרת אימונים טרם ההריון את יכולה להמשיך בדיוק במה שהיית רגילה לעשות- גם זומבה, קפיצות ריצות ושחיה, כל מה שעושה לך טוב ושמח! הגוף שלך רגיל ומכיר את התרגילים וככל שתתמידי כך יהיה לך קל ונעים להמשיך להתאמן. את כבר תדעי ותרגישי איפה המקומות בהם את צריכה להאט קצת את הקצב אם יש לך צורך, במידה ואת מרגישה טוב אין שום סיבה להאט ולעצור ואת בהחלט יכולה להגיע לדופק מירבי ולהזיע בכייף.

אם לא התאמנת לפני ההריון- מה עושים?

נמליץ להתחיל בהליכות, הליכה מהירה היא הספורט המומלץ ביותר, היתרונות של ההליכה מרובים ונפרט אותם עבורך: יתרון משמעותי הוא שמירה על זרימת דם מיטבית וחלוקת חומרים מזינים וחמצן לכל איברי הגוף. בעת ההליכה תנועות הגוף וקצב הלב מסייעים אף לפעילות המעיים, נשים רבות בהריון סובלות מעצירות עקב הלחץ המופעל על השלפוחית ורצפת האגן מכיוון הבטן ההריונית לכן, פעילות גופנית מסייעת לשחרר את הלחץ ועוזרת לחילוף החומרים להתרחש בקלות יותר. מעבר לכך, הליכה משחררת אנדרופינים במוח המשרים תחושת שמחה, אופוריה ועוזרים למנוע דיכאון ועצבות.

ומה בנוגע לפעילות ספורטיבית אחרת? שיעורי סטודיו, כפיפות בטן וכד?

בכל הנוגע לבטן יש את נושא ההיפרדות הבטנית, מאחר והישר בטני מורכב משכבות אשר ביניהן קו אמצע שעשוי ״להיפרד״ במידה ומופעל לחץ רב, כאשר הרחם גדל והעובר כמובן תופס יותר מקום הבטן מתרחבת וגדלה וגם השרירים נמתחים, לכן כל עוד את בשלבי ההריון הראשונים אין מניעה כלל מעבודה על שרירי הבטן – כפיפות בטן ותרגילי בטן בכללי, כאשר הבטן ״יוצאת״ נמליץ להימנע מתרגילים אשר עשויים להרחיק את שרירי הבטן ולגרום להתרחבות יתרה אך עם זאת את בהחלט יכולה להמשיך בתרגילים אחרים כגון פלאנק סקוואטים, לאנצ׳ים ועוד. ולמרות הכל חשוב שתדעי כי לאחר הלידה השרירים יודעים להתכווץ חזרה וגם במידה ויש לך היפרדות בטנית כלשהיא (לכולן יש איזושהיא התרחקות של שרירי הבטן לאחר לידה בין ס״מ אחד ל2-3 ס״מ) ניתן לעבוד ולחזק את הישר בטני כך שעם הזמן ההיפרדות תלך ותצטמצם, אין לכך השפעה ממשית על איכות החיים שלך מלבד נראות הבטן, כך שאם חשוב לך לשמור על כושר המשיכי להתאמן גם בהריון על שרירי הבטן סביר להניח שלאחר הלידה תצליחי לחזור לבטן חזקה מפני שהשרירים יהיו עדיין חזקים. בנוסף בעת הלידה שרירי בטן חזקים יעזרו לך בלחיצות בזמן צירי הלחץ ותוכלי ללדת בקלות יותר.

לסיכום – כושר בהריון מומלץ וחשוב, במידה ואת מתאמנת, המשיכי ואם לא היית בכושר לפני מומלץ מאוד להתחיל גם ובמיוחד בזמן ההריון לשמירה על בריאותך ובריאות עוברך.

כל הזכויות שמורות לUltraWELLNESS פתרונות בריאות

גלילה לראש העמוד